Anaokulu Kadromuz

Demhat Zana YILDIZ
Yenişehir Şube Müdürü

Derya TEĞİN
Anaokulu Öğretmeni

Elif FİDAN
Anaokulu Öğretmeni

Esin ERKOL
Anaokulu Öğretmeni

Gülten YILDIZ
Anaokulu Öğretmeni

Perihan ALTAN
Görsel Sanatlar Öğretmeni

Pınar DURMAN
Anaokulu Öğretmeni

Seda ASLAN
Anaokulu Öğretmeni

Serap KOR
Anaokulu Öğretmeni

Zeliha AYDEMİR
Anaokulu Öğretmeni

Fatma BAĞIR
Anaokulu Öğretmeni
Genel Bilgiler
Erken çocukluk yılları bireyin tüm yaşam becerilerinin temellerinin atıldığı çok önemli bir dönemdir. Çocukların yaşamın ilk yıllarında kazandığı öğrenme alışkanlıklarının, bilgi ve becerilerin yaşamın ileri yıllarına aktarıldığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
Özellikle beyin gelişimi ile ilgili yapılan araştırmalar göstermektedir ki bireyin beyin gelişimi yaşamın ilk yıllarında çok hızlı bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Öğrenmenin beyin fonksiyonları üzerine kurulduğu düşünülecek olursa, yaşamın ilk yıllarında beyni uyaracak zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarının ve çocukların bilişsel, dil, hareket, sosyal, duygusal gelişim alanında eş güdümlü olarak desteklenmelerinin önemi büyüktür.
ÖNERİ Anaokulları okul öncesi eğitim programı; çocukların her gelişim alanında (Bilişsel, sosyal-duygusal, dil, psiko-motor, öz bakım) desteklenmesini sağlarken aynı zamanda öğrenme merak ve duygularını, araştırma-sorgulama-problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik bir programdır. Yıl boyunca uygulanan öğrenci ve programa yönelik “ölçme-değerlendirme” çalışmalarının sonuçlarına göre yeniliklere açık esnek yapısı “bireysel farklılıklara” uygun programlamayı da sağlamaktadır.
ÖNERİ Anaokullarında etkin öğrenmeyi temel alan çocuk merkezli, çağdaş eğitim modellerinden GEMS (Great Explorations in Math andScience) Fen ve Matematik Programı, Highscope, Montessori (Zarafet ve Kibarlık), Değerler Eğitimi Programlarından oluşan özel bir eğitim programı uygulanmaktadır. Ayrıca bazı okullarımız Uluslararası Bakolarya Organizasyonunun “İlk Yıllar Programı” olarak adlandırılan (PrimaryYears Program- PYP) öğretim programını uygulamak üzere kabul almış “aday okul” statüsündedir.
Eğitim programımız çocukların yaşı, gelişim düzeyleri, ihtiyaçları, ilgileri ve evrensel gelişmeler dikkate alınarak sürekli olarak geliştirilmektedir.
REHBERLİK VE REHABİLİTASYON
Gelişimin en hızlı olduğu erken çocukluk yıllarında bu süreci verimli bir şekilde değerlendirmek ve çocuklarımızın gelişimlerine katkı sağlayabilmek için Rehberlik Hizmetleri Birimi olarak öğretmenlerimiz ile işbirliği içinde çalışmalarımızı yürütüyoruz. Anne baba olmanın keyifli olduğu kadar zorlayıcı da bir rol olduğunu biliyoruz. Günümüzde ekonomik ve kültürel anlamda hızla değişen yaşam koşulları bu sorumluluğu arttırıyor.
Velilerimizle;
- Aile görüşmeleri,
- Bireysel görüşmeler,
- Bilgilendirme yazıları ve
- “Paylaşım Saatleri” yoluyla işbirliği yapıyoruz.
Öğrencilerimizi;
- Sınıf içi gözlemler,
- Rehberlik etkinlikleri,
- Branş/sınıf öğretmenleri ile yapılan toplantılar ve
- Birtakım ölçme değerlendirme araçları yoluyla tanımaya çalışıyoruz.
Ayrıca okulumuz işleyişinde “Değerler Eğitimi”, “Çocuklarla Felsefe” gibi çeşitli projelerde görev alıyoruz.
Sevgili Velilerimiz, okul-aile işbirliği ve tutarlılığı eğitim sürecinde kritik bir öneme sahiptir. Unutmayalım ki, her aile ve çocuk biriciktir. Bu nedenle ihtiyaç duyduğunuzda zaman kaybetmeden bizimle iletişime geçmenizi bekliyoruz.